טיפים לחיים בריאים
http://www.dreamstime.com/-image20074136

להלן כמה "טיפים" שיכולים לעזור לך מאוד לטפל בעצמך ולפתח אורח חיים בריא. קח את הנאמר בדרך המתאימה לך, גלה את עצמך וצא למסע קסום!…בהצלחה.

תזונה נכונה: דיאטה

רגיעה: מדיטציה , מגע, הרפיה עצמית  

תנועה: פעילות ספורטיבית

  • בדקו את הרגלי האכילה שלכם.
  • אל תתיחסו למישקל בלבד. הדבר החשוב ביותר הוא אחוזי השומן בגוף, שמצביע על קצב חילוף החומרים שלנו. הנתונים מראים שרקמת שומן שורפת מעט קלוריות במנוחה, אבל רקמת שריר שורפת פי שלושה יותר קלוריות. מומלץ לעסוק בפעילות אנאירובית אשר תעלה לכם את מסת השריר שלכם וכך לשרוף יותר קלוריות בזמן מנוחה.
  • שתו יותר מים במשך היום.
  • לעולם על תדלגו על ארוחת הבוקר. ארוחת בוקר עשירה בחלבונים בריאה במיוחד.
  • .העדיפו את שיטות הבישול הבריאות :אידוי,אפיה וצליה … המעיטו בטיגון .
  •  אכלו לאט יותר.
  • איכלו תמיד בישיבה ובנינוחות.
  •  הפסיקו לשתות משקאות ממותקים ומוגזים.
  • לוותר על מעליות ולהחנות את הרכב במרחק מיעדכם. להעלות את מספר הצעדים ביום – בשביל בריאות העצם, לשאוף ל10,000 צעדים ביום.
  • האם אתה יודע מה רמת הכולסטרול שלך? ומה לגבי לחץ הדם?
  • חפשו את האיזון הפנימי.
  • המנעות מסטרס- כשהלחץ והמתח עולים, הקורטיזון-הורמון הלחץ נוסק. זה גורם לשיבושים במנגנוני הרעב ובדחף למזון עתיר שומן ופחמימות
  • לא לשמור בבטן .
  • אל תתמקדו בפעילות אירובית בלבד. המטרה היא להשיג כמה שיותר רקמת שריר בגוף, מה שהופך אותו לחטוב ומאיץ את קצב חילוף החומרים. אישה שעושה אימוני כוח במשך 30 דקות בדרגת קושי גבוהה (60-70% מהדופק המקסימלי שלה), פעמיים בשבוע במשך 10 שבועות. מוסיפה לעצמה 1.3 ק"ג שריר ומורידה 2.3 ק"ג שומן.
  • מנוחה ושינה:   למנוחה ולשינה יש תפקיד חשוב מאוד בתהליך ההבראה ובכלל בחיים. יש להקפיד לא לאכול אוכל כבד ולא לעשות פעילות ספורטיבית לפני השינה, כלל זה הוא מספר אחד בחשיבותו. חוקרים מצאו שחוסר שינה גורם להשמנה, כי הוא מפעיל את ההורמון שדוחף אותנו לאכילה ומפחית את ההורמון שגורם לתחושת סיפוק לאחר האוכל. מספר שעות השינה האופטימאלי על פי מחקרים הוא 7.7 שעות ליממה, אם כי זה אינדיווידואלי לכל אדם. 
  • חשוב מאוד לסלוח. הסליחה היא המקור לבריאות גופנית ונפשית תקינה ולשימחה בחיים. כולנו "סוחבים" כעסים על אנשים הקרובים אלינו. ברגע שנוכל לסלוח אנו מבריאים ומתמלאים באהבה וגם מי שכעסנו עליו מתחזק כמונו.

הבחירות שלנו צריכות לתמוך במטרות שלנו, בסגנון החיים שלנו, בסביבה שלנו ובמצב בריאותינו הנוכחי. כל מי שעמוק בפנים רוצה לעשות שינוי, אבל עדיין לא התחיל צריך להבין שכדי לנוע קדימה יש למצוא את הסיבות שיגרמו לו לרצות לעשות שינוי ולדמיין את המטרה "אני רוצה להיות בריא" "אני רוצה לרזות" "אני רוצה להתאמן ולהיות בכושר".

רצון כללי זה מצוין, אבל בואו נהיה קצת יותר ספציפים: החלטתם על ביצוע השינוי? הגדירו יעדים ברורים: כמה אחוזי שומן אתם רוצים להוריד? מה אתם רוצים להשיג באמון? יעדים ברורים מספקים תוצאות ברורות, וכשזה מגיע לשיוני הגדול, התוצאות הן הדלק של המוטיבציה. השינוי לא קורה ביום אחד. יש להציב יעדים קטנים בדרך למטרה. אם מעדתם קצת אז מה. זה לא אומר שהרסתם. קומו, חייכו והמשיכו לצעוד בכל הכוח לעבר המטרה.

פתגמים ואמירות לחיים בריאים

"צריך אדם להרחיק עצמו מדברים המאבדין את הגוף ולהנהיג עצמו בדברים המברין ומחלימים. ואלו הן: לעולם לא יאכל אדם אלא כשהוא רעב ולא ישתה אלא כשהוא צמא, ואל ישהה נקביו אפילו רגע אחד". (הרמב"ם- הלכות דעות, פרק ד'). הרמב"ם היה רופא, מחנך ומורה שחי לפני כ-800 שנה. בכל כתביו הרפואיים הוא מדגיש את החשיבות של שמירת הבריאות ומניעת מחלות על ידי אורח חיים בריא ותזונה נכונה.

פתגם שוודי עתיק אומר:" תפחד פחות, תאמין יותר, תאכל פחות, תלעס יותר, תייבב פחות, תנשום יותר, תדבר פחות, תקשיב יותר, תשנא פחות, תאהב יותר וכל הדברים הטובים בחייך יהיו שלך".

השינוי מתחיל בצעד אחד קטן.

ואל תשכחו להנות בדרך. הריי זו חלק מהווית החיים.

ליעוץ חינם והכוונה בנוגע לאורח חיים בריא ניתן ליצור קשר עם ענת נטורופתית והומאופתית במייל או בנייד.



צרו קשר עם ענת דנה -0527270083 | דוא"ל: anatdana7@gmail.com