יש פיתרון טבעי לעצירות

                                              

עצירות כרונית היא הפרעה במערכת העיכול, שבמסגרתה מתקשה האדם לסלק פסולת צואתית שהצטברה במעיו. וההגדרה הרפואית מגדירה אדם הסובל מעצירות כאשר יש לו פחות משלוש יציאות לשבוע, או קושי בהתרקנות (אף אם הן סדירות) או צואה קשה/יבשה. עצירות הינה אחת התופעות המאפיינות  את אורח החיים המערבי. ישנן סיבות רבות לעצירות ובניהן תזונה לקוייה,מחסור בסיבים ושתייה מעטה, תזונה נטולת שומן וכמו כן ישנן סיבות הקשורות במחלה הורמונלית כמו תת פעילות בלוטת התריס, ליקוי מערכת העיכול הכוללת פעילות איטית של המעיים והפרעה תפקודית לרוב עקב חסימה במעי הגס, החלשות שרירי האגן ובעיות ברצפת האגן ,שימוש בתרופות מסוימות, ובעיות רגשיות. קושי ביציאה אשר מלווה בדרך כלל בכאב., הכאב גורם לפחד מפני התמודדות עם היציאה הבאה וכך נגרמת התאפקות רצונית ומתמשכת. עצירות מתמשכת עלולה לגרום להצטברות רעלים בגוף, להיווצרות טחורים או פיסורה ואף להגדלת הסיכון להתפתחות סרטן המעי הגס.

אז איך למנוע עצירות ? 

מערכת העיכול היא אחת המערכות הגדולות והחשובות בגוף ותפקוד תקין שלה נחוץ על מנת לנהל אורח חיים בריא.כדי לשמור על מערכת העיכול בריאה ומתפקדת יש לשמור על מספר כללים חיונים:

  1. אכלו מזון עשיר בפחמימות מורכבות וסיבים תזונתיים – הסיביים סופחים מים,  מגדילים את נפח הצואה וגורמים לגירוי יציאה. הרבו באכילת דגנים מלאים (לחם וקרקרים מקמח מלא,אורז מלא,דוחן,ודגני בוקר עשירים בסיבים ,קואקר-שיבולת שועל, סובין חיטה, אגוזים וזרעונים.), פירות וירקות בקליפתם, טריים או מבושלים, קטניות – אפונה יבשה, עדשים, שעועית לבנה ואדומה, חומוס ופול.
  2. הימנעו מאכילת פירות המקשים על פעולת מערכת העיכול וידועים כגורמים לעצירות, כגון: בננה, אפרסמון גויאבה וסברס. אכלו ירקות טריים ומבושלים, פרות טריים/מיובשים-(כ-3 מנות ביום).
  3. הימנעו/צמצמו את צריכת המאכלים הבאים: לחם לבן, חלה, פיתה, בייגלה, בורקסים, עוגות ועוגיות.(כל מה שנקרא ג'אנק פוד).       
  4. אכלו ארוחות קבועות ומסודרות – במיוחד חשוב לאכול בבוקר,כדי להתחיל תנועתיות במערכת העיכול.      
  5. איכלו נכון – הקפידו ללעוס היטב את המזון ולא לאכול כמות גדולה מדי בבת אחת, על מנת לא להעמיס על הקיבה        
  6. הרבו בשתייה – הקפידו לשתות, לפחות 10 כוסות שתייה ביום, ובקיץ אף יותר. המים שומרים על רכות הצואה, וחוסר בנוזלים לא מאפשר ספיגה טובה של חומרי מזון והוצאת הפסולת מהגוף.         
  7. שתו בבוקר כוס מים חמימים עם חצי לימון – כדי לעודד את תנועתיות המעי. לאחר מכן קחו כמה נשימות עמוקות וארוכות        
  8. ערבב כפית שמן זית עם מית לימון ומים. שתה כל בוקר לפני ארוחת בוקר או כל ערב אחרי אכילת סלט 60 טיפות שמן זיית בקצת מים.       
  9. כפית שמן קיק לפני ארוחת ערב.       
  10. חומץ תפוחים הינו פתרון טוב לטיפול בעצירות. שתה  כפית של חומץ תפוחים על בטן ריקה בבוקר לצורך טיפול מהיר ויעיל.       
  11. תוספת פסיליום.       
  12. לבשל שזיפים במים ולשתות לאורך היום. 
  13. לעצירות כרונית ניתן לשתות 1/4 כוס אלוורה פעמיים ביום, בבוקר לפני הארוחה ובערב לפני השינה. יש להקפיד על זמן ארוך של כשעתיים לפני שתיית מיץ האלוורה על מנת לא להפריע לתהליכי עיכול.        
  14. אל תתאפקו – ההתאפקות גורמת להרחבה של המעיים הגדושים בצואה, ואז שרירי המעיים נחלשים ומאבדים בהדרגה את יכולתם להתכווץ. כך עשויה להתפתח עצירות כרונית.        
  15. עסקו בפעילות גופנית יומיומית – הרבו בפעילות גופנית המשפרת את תנועתיות המעי וזרימת הדם. ישיבה ממושכת במשרד או בבית גורמת לעצלות המעיים. הפעילות היעילה ביותר היא פעילות אירובית, דוגמת הליכה, אופני כושר, שחייה. וכמו כן תרגילים לחיזוק שרירי הבטן (רחב ביטני) ושרירי האגן.        
  16. לא מומלץ להשתמש במשלשלים במשך יותר מ 3-4 ימים רצוף, צמצמו את השימוש בחומרים משלשלים – חומרים משלשלים מסייעים כעזרה ראשונה במקרה של עצירות, אולם שימוש ממושך בהם גורם לתלות של מערכת העיכול בהם ולפגיעה בריריות המערכת. זהו טיפול סימפטומאטי בלבד העלול להחליש את המעי לאורך זמן, רצוי לטפל בשורש הבעיה.        
  17. שמרו על איזון אוכלוסיית "החיידקים הידידותיים" במעיים – לחיידקים הידידותיים תפקידים רבים ומגוונים במערכת העיכול והפרה של האיזון באוכלוסייתם עשויה לפגוע בתפקוד התקין של מערכת העיכול. אכלו באופן קבוע מזונות מוחמצים, דוגמת, כרוב כבוש ומלפפון חמוץ,מיסוי וטמפה ויוגורט לא ממותק פרוביוטי, המכילים חיידקים פעילים. כדאי לצרוך מזונות אלה לאחר שהעצירות נפסקה.        
  18. הימנעו ממתח וסטרס– מתח עשוי להשפיע לרעה על מערכת העיכול כמו על כל מערכות הגוף האחרים. עיסוי מרגיע לכל הגוף ועיסוי בטן.

צמחי מרפא היעילים בעצירות כרונית:

;ALOE VERA; RHEUM PALMATUM;JUGLANS NIGRUM; LEPTANDRA,;RUMEX CRISPUS

צמחי מרפא איורוודים כולליםTriphala , Operculina ipomoea

רצוי לשלב עם צמחים המרגיעים את מערכת העיכול כמו: קמומיל, שומר, קימל.שמיר

אין לקחת צמחי מרפא ללא התייעצות עם נטורופת מומחה.

כדאי לטפל בכל מערכות הגוף באופן מעמיק להשגת תוצאות לטווח ארוך. 

טיפול הומאופתי- ישנן תרופות רבות לטיפול בעצירות. מומלץ להתאים לכל אדם את הרמדי (תרופה הומאופתית) המותאמת לפי מצבו הפרטני. להלן רשימה של רמדיס (תרופות הומאופתיות):

 OPIUM;PLUMBUM MET;NUX VOM;ALUMINA;LYCOPODIUM;BRYONIA; ALUMEN

ישנם מקרים בהם העצירות היא גם מנטאלית וקשורה לתנועה בחייו של המטופל. היכולת של הגוף לפנות פסולת ולנוע כל הזמן קדימה קשורה גם ליכולת של האדם לזוז קדימה ולנוע כל הזמן. אדם שמרגיש שחייו תקועים או שחווה טראומה,ומחליט להשאיר אותה עימו ולא משתף אחרים יפגע במקום הרגש בגוף שהינו הבטן,  ולכן יש סיכוי שיפתח עצירות. 

הקץ לתקיעות ולעצירות טפל בבעייה ליעוץ והכוונה יש לפנות למטפלת בכירה ברפואה משלימה -ענת דנה נטורופתית והומאופתית קלאסית.



צרו קשר עם ענת דנה -0527270083 | דוא"ל: anatdana7@gmail.com